Wykonawcy

Współtwórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum, prowadził koncerty w większości krajów Europy oraz w Stanach Zjednoczonych z udziałem wybitnych artystów, takich jak Andrzej Chorosiński, Julian Gembalski, Kevin Kenner, Olga Kern, Konstanty Andrzej Kulka, Adam Makowicz, Szymon Nehring, Bartłomiej Nizioł, Piotr Paleczny, Patrycja Piekutowska i Agata Szymczewska. Oklaskiwano go w kopenhaskim Konserwatorium Królewskim, w Filharmonii Berlińskiej, Filharmonii Lwowskiej, Studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie i w siedzibie hamburskich filharmoników. W operach bydgoskiej i na zamku w Szczecinie dyrygował znanymi dziełami, takimi jak Straszny Dwór, Halka, Flis i Verbum Nobile – S. Moniuszki, Traviata, Rigoletto – G. Verdiego, Madame Butterfly, Tosca, Cyganeria – G. Pucciniego, Eugeniusz Oniegin – P. Czajkowskiego, Carmen
– G. Bizeta, Cyrulik Sewilski – G. Rossiniego, Wesoła wdówka, Cygańska miłość
– F. Lehára, Baron cygański – J. Straussa, Ptasznik z Tyrolu – K. Zellera.

Z Orkiestrą Academia nagrał sześć płyt kompaktowych. W roku 2010 zamykał nowojorski Międzynarodowy Rok Chopinowski w Lincoln Center i Carnegie Hall. Dyrygował wówczas utwory F. Chopina interpretowane przez Olgę Kern, Adama Makowicza, Jerzego Stryjniaka i Sławomira Wilka. Za wyjątkowe wydarzenie artystyczne Szczecina uznano inaugurację festiwalu Sacrum Non Profanum z roku 2013, kiedy to poprowadził w obecności Krzysztofa Pendereckiego dzieło Mistrza Powiało na mnie morze snów, pieśni zadumy i nostalgii.

W poznańskiej Akademii Muzycznej wypromował pięć doktoratów z dyrygentury.
Na Uniwersytecie Szczecińskim utworzył dwa kierunki: Muzykologię i Edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej, która odegrała kluczową rolę w powstaniu Akademii Sztuki w Szczecinie.

Za wybitne osiągnięcia Kapituła Klubu Liderów Nauki przyznała Profesorowi Zachodniopomorskiego Nobla 2010 w dziedzinie nauk artystycznych. Spośród wielu odznaczeń dyrygent ceni szczególnie Wielki Order Świętego Ottona z Bambergu i Srebrny Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Terminy i miejsca koncertów
18 sierpnia (piątek) – Szczecin Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie ul. Małopolska 48
20 sierpnia (niedziela) – Berlin Herz Jesu Kirche, ul. Fehrbelliner 99
21 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin bazylika archikatedralna św. Jakuba ul. św. Jakuba Apostoła 1
22 sierpnia (wtorek) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. J. Serafina, a także Hochschule für Musik we Freiburgu (Niemcy) w klasie prof. Z. Száthmary oraz zdobył dyplom w Konzertexamen Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem. Dalsze studia kontynuował w klasie solistycznej pod kierunkiem prof. D. Rotha. Swoje umiejętności doskonalił również na wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez M.C. Alain, G. Boveta, O. Latry, J. Laukvika, L. Lohmana, D. Titteringtona, H. Vogla. Za wybitne osiągnięcia był wielokrotnie wyróżniany stypendiami fundacji polskich i niemieckich, w tym m.in. Ministra Kultury i Sztuki RP oraz Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD). Jedyny Polak, który został laureatem prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Organowego Grand Prix du Chartres we Francji, zdobył ponadto wiele nagród, uczestnicząc w między-narodowych konkursów organowych, w tym m.in. trzecią nagrodę na Schweizer Orgelwett bewerb (1998) oraz drugą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Jana Pieterszoona Sweelincka w Gdańsku (2000). Uczestniczył w renomowanych festiwalach, m.in. we Francji, w Niemczech, Polsce, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i we Włoszech. Jako solista występował z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR), Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Ma także na swym koncie wiele prawykonań utworów współczesnych, nagrania płytowe oraz nagrania archiwalne dla polskiego i słowackiego radia.

Jest fundatorem i prezesem Fundacji Ars Organi im. Bronisława Rutkowskiego, a także pracownikiem naukowym Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie.

Termin i miejsce koncertu
24 sierpnia (czwartek) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Pochodzi z Ukrainy. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w Szkole muzycznej II stopnia w Sumach, kontynuując następnie naukę w Donieckiej Państwowej Muzycznej Akademii im. Sergiusza Prokofiewa na wydziale rozrywki. Pracował w szkołach muzycznych jako wykładowca saksofonu i kierownik zespołów, jednocześnie aktywnie koncertował na festiwalach jazzowych na Ukrainie. Zajmował również stanowisko artysty orkiestry teatru dziecięcego. W roku 2011 założył zespół White men, dla którego komponował własne utwory i z którym koncertował w filharmoniach i klubach jazzowych. Od 2015 roku mieszka w Polsce. Był członkiem rozrywkowego zespołu Kosobudski-band w Krynicy-Zdroju. Obecnie współpracuje z Pomeranian Youth Big Band i Operą na Zamku w Szczecinie.

Termin i miejsce koncertu
23 sierpnia (środa) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Absolwentka studiów magisterskich w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego (dyplom z wyróżnieniem) oraz studiów doktorskich na Wydziale Muzycznym Uniwersytetu w Cardiff w Wielkiej Brytanii.

W roku 2001 Polskie Wydawnictwo Muzyczne opublikowało monografię Panufnik jej autorstwa, poświęconą życiu i twórczości Andrzeja Panufnika. Angielska wersja tej książki, zatytułowana The Life and Works of Andrzej Panufnik (1914–1991), ukazała się w maju 2015 roku nakładem brytyjskiego wydawnictwa Ashgate.

W roku 2013 Polskie Wydawnictwo Muzyczne wydało jej książkę Mikołaj Górecki. Portret w pamięci z rozmowami o Henryku Mikołaju Góreckim, a w roku 2014 – pracę Panufnik. Architekt emocji z rozmowami o Andrzeju Panufniku. W 2016 roku Instytut Sztuki PAN opublikował edycję pierwszej części korespondencji Zygmunta Mycielskiego i Andrzeja Panufnika w jej opracowaniu.
Jest także autorką tekstów na portalach internetowych poświęconych tak Góreckiemu (www.trzejkompozytorzy.pl), jak i Panufnikowi (www.panufnik.polmic.pl, www.ninateka.pl/kolekcje/panufnik). Brała udział w licznych konferencjach muzykologicznych w kraju i za granicą. Jest autorką wielu prac, artykułów i recenzji na tematy związane z polską muzyką współczesną, publikowanych w pismach muzycznych i muzykologicznych w kraju i za granicą. W latach 1998–2005 pracowała w biurze festiwalu „Warszawska Jesień”, a w latach 2005–2015 w Telewizji Polskiej SA, najpierw w Programie II, a od 2008 roku w TVP Kultura.

Od listopada 2015 jest pracownikiem naukowym Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Laureatka stypendiów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (czterokrotnie) oraz Miasta Stołecznego Warszawy. W roku 2007 została uhonorowana odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, a w roku 2015 Nagrodą Honorową Związku Kompozytorów Polskich za zasługi dla promocji muzyki polskiej. Przewodnicząca Zarządu Sekcji Muzykologów oraz członek prezydium Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich.

Termin i miejsce wydarzeń
17 sierpnia (czwartek), godz. 17.00 Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie,
ul. Korsarzy 34
17 sierpnia (czwartek), godz. 18.00 Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica w Szczecinie,
ul. Podgórna 15/16
19 sierpnia (sobota), godz. 18.00 Kino Pionier w Szczecinie, ul. Wojska Polskiego 2

Studiował pod kierunkiem Joachima Grubicha (PWSM w Warszawie), Lionela Rogga (Konserwatorium Genewskie) i Hermana Verschraegena (Królewskie Konserwatorium w Brukseli), uzyskując najwyższe odznaczenia w swojej specjalności.

Liczne nagrody zdobyte na międzynarodowych konkursach organowych w Brugge, Monachium, Norymberdze, Rzymie i Speyer utorowały mu drogę do aktywnej kariery solistycznej. Koncertował we wszystkich ośrodkach muzycznych w kraju, w większości krajów europejskich, a także w USA i na Bliskim Wschodzie, biorąc udział w wielu prestiżowych festiwalach muzycznych, m.in. Al Bustan (Bejrut), Berliner Festwoche, Festiwal Flandryjski oraz w takich ośrodkach, jak Bergen, Bratysława, Genewa, Helsinki, Kijów, Londyn (St. Martin in the Fields), Lozanna, Lucerna, Magadino, Marsylia, Monachium, Monaco, Moskwa, Nicea, Norymberga, Oslo, Paryż, Petersburg, Rouen, Rzym, St. Maximin, Sztokholm, Stuttgart, Wiedeń, Wilno, Zurich.

Dokonał licznych nagrań płytowych i archiwalnych dla wielu europejskich wydawców i rozgłośni, takich jak Autographe, BRT, Decca, Dux, EMI, Harmonia Mundi, Pavane, Polskie Nagrania, RTBF, RTL, RTV Suisse Romande, SDR, Selene, Veriton, Wifon i ZDF. Jego bogata dyskografia zawiera ponad 50 tytułów, wśród których znajdują się m.in.:

Die Kunst der Fuge oraz wszystkie dzieła organowe Jana Sebastiana Bacha (nagrane dwukrotnie – w technice analogowej i cyfrowej), Johannesa Brahmsa i Wolfganga Amadeusza Mozarta, a także utwory Alaina, Böhma, Buxtehudego, Bruhnsa,
de Grignego, Francka, Guilmanta, Liszta, Messiaena, Regera, Reubkego, Vierna i Widora.

Mieszkający od 1981 roku w Brukseli artysta jest założycielem i dyrektorem artystycznym Europejskiego Festiwalu Organowego obejmującego 60 miast położonych w 14 krajach Europy. Doktor sztuk muzycznych, od 2010 roku wykłada grę organową w Instytucie Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

W 2016 roku otrzymał stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych.

Termin i miejsce koncertu
22 sierpnia (wtorek) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Absolwent Hochschule für Musik und Theater München, Conservatoire National Supérieur de Musique et Dance de Paris oraz Yale University New Haven.

Laureat wielu prestiżowych konkursów międzynarodowych, takich jak Jean-Pierre Rampal (Paryż), Domenico Cimarosa (Aversa), Theobalda Boehma (Monachium), Carl Nielsen (Odense), Leonardo De Lorenzo (Viggiano), Yamaha (Mannheim), Lions Club (Marktoberdorf), F. Schubert (Ovada), Jeunesses Musicales (Bukareszt), Friedrich Kuhlau (Uelzen), W.A. Mozart (Wiesbaden), koncertował z wieloma renomowanymi orkiestrami w Europie, Azji i USA. W styczniu 2010 roku debiutował z London Symphony Orchestra i nagrał z nią płytę z koncertem Michaela Colina, a w 2015 roku otrzymał prestiżową nagrodę fonograficzną International Classical Music Award (ICMA) za album z muzyką Andrzeja Panufnika nagraną dla niemieckiej wytwórni CPO.

Oklaskiwany w Carnegie Hall (Nowy York), Musikverein-Goldener Saal i Konzerthaus (Wiedeń i Berlin), Gasteig-Carl-Orff-Saal i Herkulessaal (Monachium), Gewandhaus (Lipsk), grał pod batutą takich gwiazd jak m.in. Agnieszka Duczmal, Jacek Kaspszyk, James Levin, Jerzy Maksymiuk, Zubin Mehta, Krzysztof Penderecki i Helmuth Rilling.

Jako wielokrotnemu interpretatorowi koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego, wykonywanego także pod batutą kompozytora, swoje dzieła dedykowali mu Michael Colin, Harald Genzmer, Piotr Moss, Paweł Mykietyn, Grażyna Pstrokońska-Nawratil i Kaja Sariaho.

Artysta dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych oraz płytowych, a jego koncerty transmitowały m.in. BBC Radio 3, SWR, BR4, Deutschlandradio Kultur, Polskie Radio, NDR, Radio France, RMF Classic.

Juror międzynarodowych konkursów fletowych i pedagog kursów mistrzowskich organizowanych w Europie i Azji, za wybitne osiągnięcia otrzymał wiele prestiżowych nagród i nominacji, m.in. nagrody Gloria Artis, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Paszport Polityki i Gwarancje Kultury (Polska), Gasteig-Musikpreis,
Zeit-Preis, Deutsche Stiftung Musikleben (Niemcy).

Termin i miejsce koncertu
26 sierpnia (sobota) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Mariusz Wideryński

 

Camilla Jessel Panufnik była żoną Sir Andrzeja Panufnika przez ostatnich 28 lat jego życia. Zajmowała się wszystkim, co było związane z jego muzyczną produkcją, dając mu swobodę umysłu, niezbędną by mógł skupić się na komponowaniu.

Jest autorką 28 wydanych książek, z których wszystkie ilustrowane są jej własnymi fotografiami (wystawy w Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Warszawie, Krakowie i Katowicach), poświęconych wielu różnym zagadnieniom, np. klasycznemu baletowi, lękom dziecięcym, technikom fotografowania, porodowi, rozwojowi dziecka oraz badaniom życia zwierząt i ptaków oraz innych wspaniałości natury. Jej książka dla młodych tancerzy o Royal Ballet School dostała specjalną nagrodę młodych czytelników w 1980 roku. Za prace przekazane na rzecz Save the Children i innych organizacji charytatywnych przyznano jej tytuł członka Królewskiego Towarzystwa Fotograficznego.

Urodziła się i dzieciństwo spędziła we wsi Bearsted w hrabstwie Kent. Podczas nauki w Benenden, słynnej szkole dla dziewcząt, przyznano jej stypendium połączone ze zwiedzaniem muzeów. Po dłuższych podróżach za granicą ukończyła literaturę i kulturę francuską na Sorbonie w Paryżu. Dwoje swoich dzieci z A. Panufnikiem wychowywała, zachęcając do kreatywnego życia. Córka Roxanna jest jedną z najbardziej cenionych kompozytorek na świecie, pisze głównie muzykę kościelną i wokalną. Syn Jem zajmuje się sztuką graficzną, a także tworzy muzykę elektroniczną, choć nie unika innych stylów.

Lady Camilla jest pomysłodawczynią i dobrym duchem cenionego przedsięwzięcia Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej, projektu dla młodych kompozytorów imienia Andrzeja Panufnika. Wspiera młodych muzyków i grupy pomocowe dla potrzebujących. W roku 2014, roku stulecia urodzin Andrzeja Panufnika, dotarła do obu brzegów Atlantyku i przemierzyła całą Europę, aby wziąć udział w wielu koncertach poświęconych jego muzyce, zajmowała się także pisaniem materiałów i redakcją publikacji poświęconych jego życiu i twórczości. W tym samym roku, w uznaniu jej zasług w wieloletniej promocji polskiej muzyki w Wielkiej Brytanii, otrzymała Medal Stulecia Urodzin Witolda Lutosławskiego, Odznakę Honorową Bene Merito (łac. dobrze zasłużonemu) i medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis, przyznawany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Corocznie wielokrotnie odwiedza Polskę. Obecnie jest fotografką i pracuje nad dwiema książkami.

Termin i miejsce wydarzeń
17 sierpnia (czwartek), godz. 17.00 – wystawa
Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, ul. Korsarzy 34
17 sierpnia (czwartek), godz. 18.00 – spotkanie autorskie
Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica w Szczecinie, ul. Podgórna 15/16

Absolwent klasy fortepianu prof. Józefa Stompla, a także klas kameralnych
prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej i prof. Urszuli Stańczyk w katowickiej Akademii Muzycznej. Brał udział w kursach instrumentalnych, pracując pod kierunkiem wielu wybitnych muzyków, m.in. Barbary Halskiej, Ryszarda Baksta, Rudolfa Buchbindera
i Konrada Richtera. Laureat konkursów na stypendia artystyczne Towarzystwa
im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1985, 1986), Festiwalu Augustowskie Spotkania Młodych (1985), Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Łodzi (1986), stypendysta Ministra Kultury i Sztuki (1986/87). Nagrywał dla ośrodków radiowych i telewizyjnych oraz dokonał wielu prawykonań muzyki najnowszej. Z kontrabasistką Ireną Olkiewicz zrealizował nagranie płytowe. Jako solista i kameralista występował w wielu krajach świata, m.in. w Brazylii, Francji, Hongkongu, Malezji, Niemczech, Pakistanie, Słowacji, Szwecji i Ukrainie. Brał udział w „Warszawskiej Jesieni”, Festiwalu Prawykonań w Katowicach, w festiwalach Musica Polonica Nova we Wrocławiu, a także Chantarelle Festiwal w Gołuchowie.

Akompaniator na licznych kursach mistrzowskich, m.in. fletowych, kontrabasowych, saksofonowych, muzyki XX wieku oraz kursach metodycznych. Wykładowca Akademii Muzycznej oraz Zespołu Szkół Muzycznych w Katowicach.

Termin i miejsce koncertu
26 sierpnia (sobota) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Pierwszy dyrygent oraz szef artystyczny Śląskiej Orkiestry Kameralnej, wirtuoz skrzypiec i altówki. Jego kariera artystyczna związana jest z kilkoma kierunkami: działa jako dyrygent, jest także utytułowanym wirtuozem skrzypiec i altówki, animatorem muzyki, jak również pedagogiem w akademiach muzycznych Katowic i Krakowa. W początkach kariery towarzyszyli mu wybitni mentorzy, by tylko wspomnieć dwie damy polskiej wiolinistyki: Eugenię Umińską i Kaję Danczowską oraz maestra Jerzego Maksymiuka. Doświadczenie orkiestrowe zdobywał m.in. podczas światowych tournée Polskiej Orkiestry Kameralnej, potem jako lider u słynnego Jerzego Semkowa w Montpellier we Francji i u Krystiana Zimermana w Polish Festival Orchestra, jubileuszowej orkiestrze koncertującej z okazji 150. rocznicy śmierci Fryderyka Chopina w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki. Efektem tych działań było powołanie orkiestry Sinfonietta Cracovia, której oblicze i markę kształtował przez 20 lat jako dyrektor i szef artystyczny.

Samodzielną drogę dyrygencką, która obejmuje ogromny repertuar kameralny i symfoniczny, rozpoczął, realizując przełomowe dzieło XX w. Muzykę na instrumenty strunowe, perkusję i celestę Béli Bartóka we wspólnym wykonaniu Sinfonii Iuventus i Sinfonietty Cracovia. Jako dyrygent wykreował cykle autorskie: La Musica
da Camera, Grand Virtuoso, Czysta Forma oraz festiwale Wieniawski Avantgarde i Russia con Passione.

Zwycięzca międzynarodowych konkursów skrzypcowych, jak np. Australia Bicentennial w Adelajdzie, laureat IX Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Henryka Wieniawskiego w Poznaniu i zdobywca nagrody specjalnej w Konkursie
im. Zina Francescatiego w Marsylii. Występował także jako altowiolinista, grając w ducie z M. Vengerovem Sinfonię Concertante W.A. Mozarta, a pod batutą
K. Pendereckiego wykonując jego Koncert altówkowy m.in. w Moskwie, we Lwowie i Frankfurcie nad Menem.

Jako solista zarejestrował na płytach kompaktowych m.in. Cztery pory roku
A. Vivaldiego (Fryderyk 1998) oraz koncerty H. Wieniawskiego (TV Arte), A. Panufnika – Koncert skrzypcowy (DUX) i K. Pendereckiego – I Koncert skrzypcowy dla Channel Classics – Diapason d’Or i Koncert altówkowy nagrany przez DUX. Jako dyrygent zarejestrował CD Dvořák i Smetana z Koncertem wiolonczelowym i Wełtawą oraz ścieżki dźwiękowe do serialu HBO Burning Bush, a także produkcji Studia Bollywood.

Za działalność artystyczną uhonorowano go srebrnym medalem Gloria Artis, odznaczeniem Honoris Gratia oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi. W roku 2016 był jurorem Międzynarodowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu oraz Międzynarodowego Konkursu Nutcracker w Moskwie, gdzie wraz z orkiestrą Moskiewskiej Filharmonii, wystąpił podczas gali otwarcia.

Termin i miejsce koncertu
22 sierpnia (wtorek) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Absolwentka Hochschule für Musik w Weimarze, Hochschule für Musik und Theater w Monachium oraz Yale University w New Haven, swoje umiejętności doskonaliła także na wielu mistrzowskich kursach fletowych, m.in. u Jeanne Baxtresser, Jamesa Galwaya, Jeana Claudeʼa Gérarda, Petera-Lukasa Grafa, Petera Lloyda, Ransoma Wilsona i Jacquesʼa Zoona. Laureatka wielu prestiżowych konkursów międzynarodowych, m.in. Friedrich Kuhlau Uelzen (Niemcy), Leonardo de Lorenzo Viggiano (Włochy), Padwa (Włochy), Timisoara (Rumunia). Jako pierwsza flecistka Bayerisches Symphonieorchester München grała m.in. pod batutą takich dyrygentów jak Sir Colin Davis, Mariss Jansons, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, Christoph Poppen i Helmuth Rilling, i współpracowała również z Münchener Kammerorchester i Bach Collegium München. Czynnie koncertująca w Europie oraz USA, wielokrotnie brała udział w prawykonaniach koncertów jej dedykowanych zarówno przez polskich, jak i zagranicznych kompozytorów. Jako członek fundacji Yehudi Menuhina prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce, Niemczech oraz USA. Za wybitne osiągnięcia atystyczne wyróżniono ją wieloma nagrodami i stypendiami, m.in. DAAD, Komisji Fulbrighta, KAAD, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, All Flutes Plus, Jeunesses Musicales, Top Wind oraz Stiftung für Musik Zürich.

 

Termin i miejsce koncertu
26 sierpnia (sobota) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

W życiu starała się poszerzać wiedzę szczególnie nt. dwóch swoich pasji – muzyki i medycyny. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Poznaniu, odbyła studia podyplomowe m.in. w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (Zarządzanie Prawno-Finansowe Spółkami Skarbu Państwa) i na poznańskim Uniwersytecie Medycznym (Metodologia badań naukowych w medycynie), ponadto otrzymała Certyfikat Vienna School of Clinical Research w Wiedniu, a doktorat obroniła na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Znalazła się w nielicznej grupie polskich dziennikarzy, którzy otrzymali specjalizację Dziennikarz Medyczny nadaną przez Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego w Warszawie.

Autorka zróżnicowanych programów radiowych – od krótkiej informacji po reportaż. W ciągu prawie 40 lat pracy w Polskim Radiu Szczecin stworzyła kilka tysięcy audycji. Zajmowała kolejno stanowiska młodszego redaktora, redaktora, publicysty i komentatora, pełniąc funkcje kierownika Redakcji Muzycznej, następnie Redakcji Publicystyki i sekretarza Rozgłośni. Jej programy radiowe emitowano w publicznych rozgłośniach Niemiec, Kanady i Łotwy, a także w Radiu dla Ciebie oraz w programach I, II, III i IV Polskiego Radia. Była konsultantką muzyczną przy filmach tworzonych w zespole filmowym TOR Krzysztofa Zanussiego, a także redaktorem nagrań muzyki filmowej utrwalonej przez wybitnych solistów, zespoły kameralne, jak też muzyków Orkiestry Filharmonii Narodowej. Pracowała w charakterze redaktora bądź kierownika produkcji przy nagraniu ponad 100 polskich płyt kompaktowych, m.in. duetu fortepianowego Marek i Wacek, L. Możdżera, K. Dębskiego, zespołu Lombard, R. Rynkowskiego i Z. Wodeckiego. Otrzymała wiele nagród i wyróżnień honorowych, w tym: Publicysta Roku – 1995 i 1999, Optimus Hominum – Nagroda Roku 2002, Dziennikarz Medyczny 2012 Roku – I nagroda.

Autorka publikacji prasowych i naukowych, wiceprezes ogólnopolskiego stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia, od roku 2012 pełni funkcję rzecznika Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum.

Termin i miejsce wydarzeń
17 sierpnia (czwartek), godz. 17.00 Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie,
ul. Korsarzy 34
17 sierpnia (czwartek), godz. 18.00 Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica w Szczecinie,
ul. Podgórna 15/16
19 sierpnia (sobota), godz. 18.00 Kino Pionier w Szczecinie, ul. Wojska Polskiego 2

Pochodzi z rodziny o wielkich tradycjach muzycznych. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Jerzego Sulikowskiego oraz rozpoczęła w niej studia na Wydziale Wokalnym u prof. Zofii Janukowicz
-Pobłockiej, by kontynuować je w Conservatorio Giuseppe Verdi w Mediolanie
u prof. Margharet Hayward. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez słynnych śpiewaków, takich jak prof. J. Artysz, T. Berganza, U. Kryger,    Ch. Lehman, H. Muller-Molinari, O. Pasiecznik, E. Podleś, Th. Quasthoff, J. Rappe,
D. York i T. Żylis-Gara oraz cenionych pianistów: D. Baldwina, K. Borucińską,
D. Dolana, L. Giergievę, P. Goulda, H. Hölla, K. Jankowską, K. Kammerlander
i M. Nosowską.

W latach 2007–2010 była członkiem Laboratorio Interdisciplinare di Musica e Spettacolo (Limes) w Mediolanie i jako śpiewaczka, aktorka i tancerka uczestniczyła w przedstawieniach teatralnych oraz operowych: La Sagra della Primavera
I. Strawińskiego (reżyseria – P. D‟Ascola, choreografia – S. Magniani) Idillio d’amore fra pastori (reżyseria – F. Crivelli), Ivresses (reżyseria – P. D‟Ascola). W Mediolanie (2010) śpiewała partię solową w Exultate Jubilate W.A. Mozarta, a także wy-konała wszystkie pieśni F. Chopina rejestrowane dla TV Watykan, w Gdańsku z Orkiestrą Filharmonii Bałtyckiej kreowała partię solową wersji koncertowej – Ch’io mi scordi di te
W.A. Mozarta, w Lugano z kolei wzięła udział w scenicznym wykonaniu fragmentów Mem-bra Jesu nostri – D. Buxtehudego. W Wiedniu (2013) z Joanną Kaniewską miała koncert w Radiokulturhouse, a z zespołem barokowym Les Roses Sauvages uczestniczyła w projekcie „Dunkle Zeiten Wien” prezentowanym w Off Theater.

Jeszcze jako uczennica z powodzeniem występowała na wielu festiwalach i konkursach, zdobywając nagrody i wyróżnienia. W duecie z basem Gianluca Buratta zdobyła nagrodę Rotary (2008), na konkursie w Madesimo im. G. Carducciego (2012) wyśpiewała wraz z pianistą Tomaszem Pawłowskim pierwszą nagrodę, a jako pianistka była jego półfinalistką. Została także stypendystką Instytutu Polskiego w Wiedniu, co umożliwiło jej uczestnictwo w Międzynarodowym Kursie Muzyki Barokowej – Austria Barock Akademie w Gmunden i pracę pod kierunkiem światowej sławy interpretatorów muzyki barokowej, takich jak R. Dubrovsky, I. Korol,
L. Vierlinger oraz D. York. Na Konkursie Muzyki Barokowej zorganizowanym w Austrii otrzymała nagrodę ABA Award.

Termin i miejsce koncertu
25 sierpnia (piątek) – Trzęsacz kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

1 2 3