Wykonawcy

Ukończyła z wyróżnieniem klasę Wiery Gornostajewej Konserwatorium Moskiewskiego im. P. Czajkowskiego, a także Lwowską Narodową Akademię Muzyczną im. M. Łysenki oraz Artystyczną Szkołę Glena Gulda w Konserwatorium Królewskim w Toronto (klasa John’a Perry’ego).

Solistka Lwowskiej Filharmonii Obwodowej i członkini kanadyjskiego zespołu LesAMIS jest współautorką idei stworzenia międzynarodowego festiwalu Odkrywamy Paderewskiego, w którym pełni funkcję dyrektora artystycznego.

Stypendystka Prezydenta Ukrainy, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Uniwersytetu Ottawskiego (stypendium im. Marusi Jaworskiej), otrzymała tytuł „Najlepszy młody muzyk roku” w dziedzinie muzyki klasycznej w Kanadzie (2004), dyplom „Calgary Honens Competition” (2003), nagrodę specjalną
na międzynarodowych konkursach młodych muzyków im. P. Czajkowskiego (1992) i Konkursu im. S. Diagilewa (1991) w Moskwie, a także im. B. Dwarionasa w Wilnie (1989).

Brała udział w wielu festiwalach organizowanych w większości krajów Europy, w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Japonii, w takich jak m.in.: Wirtuozi, Kontrasty, Szymanowski Quartet i przyjaciele we Lwowie, Music at the Institute w Nowym Jorku i Chicago, Muzyczne Biennale w Zagrzebiu, Chamber Music Sessions i Music-Fest w Kijowie, Bach-Fest w Sumach, Strawiński i Ukraina w Łucku, Timisoara Muzicala w Rumunii, Niagara Chamber Music w Kanadzie, „Rheingau Festival” w Niemczech, Kuhmo Festival w Finlandii i „Festiwal Tibora Wargi” w Szwajcarii.

Do partnerów pianistki należą m.in. kwartety Penderecki i Aviv, Wiktoria Łukjaniec, Jerzy Maksymiuk, Anna Maria Jopek, Lynn Kuo, Thomas Sanderling, Gary Kulesha, Włodzimierz Sirenko, Rachel Mercer.

Koncertowała z wieloma słynnymi zespołami na świecie, w tym m.in. z Narodową Symfoniczną Orkiestrą Ukrainy, Londyńskimi Solistami, Rosyjską Orkiestrą Narodową, Festiwalową Orkiestrą Centrum Sztuk Kanady, Canadian Symfoniettą i Orkiestrą Królewskiego Konserwatorium w Toronto, Thirteen Strings Orchestra w Ottawie, Filarmonica Banatul (Rumunia), Geminiani Orchestra (Włochy), Symfoniczną Orkiestrą INSO – Lwów, Akademicką Symfoniczną Orkiestrą Lwowskiej i Ługańskiej Filharmonii, Kameralną Orkiestrą  Wirtuozi Lwowa.

Za promowanie polskiej muzyki na świecie artystka otrzymała Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.


Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (piątek), godz. 19.00 – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, ul. Małopolska 48

Nestor krytyków muzycznych w Polsce, nieprzerwanie publikujący sześćdziesiąt pięć lat.

W latach 1946–1948 studiował filologię klasyczną, a od 1948–1954 muzykologię
na Uniwersytecie Warszawskim u Z. Lissy i J. Chomińskiego. Teorii i kompozycji uczył się w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie u P. Rytla
i J. Maklakiewicza (1948–1950), a fortepianu u M. Kimontt-Jacynowej (1949–1951) i u J. Śmidowicza (dyplom 1955).

W latach 1953–1979 prowadził redakcję muzyki operowej w Polskim Radiu.
Od roku 1955 był recenzentem „Trybuny Ludu”. Członek kolegium redakcyjnego „Ruchu  Muzycznego”, od roku 1962  o działalności teatrów operowych w Polsce pisał również dla angielskiego miesięcznika „Opera”.

Prowadził w warszawskiej Akademii Muzycznej seminarium z krytyki muzycznej oraz wykłady z historii teatru operowego. Autor Przewodnika operowego. Członek  Zarządu  i Rady Naukowej Towarzystwa im. Fryderyka Chopina.

Laureat wielu nagród i odznaczeń, m.in. Krzyża Kawalerskiego Orderu Odrodzenia Polski.


Termin i miejsce wydarzenia
9 sierpnia (czwartek), godz. 18.00 – Szczecin
Kino Pionier 1907 w Szczecinie, al. Wojska Polskiego

W życiu starała się poszerzać wiedzę szczególnie na temat dwóch swoich pasji
– muzykii medycyny. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Poznaniu, odbyła studia podyplomowe m.in. w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (Zarządzanie prawno-finansowe spółkami Skarbu Państwa) i na poznańskim Uniwersytecie Medycznym (Metodologia badań naukowych w medycynie), ponadto otrzymała Certyfikat Vienna School of Clinical Research w Wiedniu, a doktorat obroniła na Uniwersytecie Medycznymw Poznaniu. Znalazła się w nielicznej grupie polskich dziennikarzy, którzy otrzymali specjalizację Dziennikarz Medyczny nadaną przez Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego w Warszawie.

Autorka zróżnicowanych programów radiowych – od krótkiej informacji
po reportaż. W ciągu blisko 40 lat pracy w Polskim Radiu Szczecin stworzyła kilka tysięcy audycji. Zajmowała kolejno stanowiska: młodszego redaktora, redaktora, publicysty i komentatora, pełniąc funkcje kierownika Redakcji Muzycznej, następnie Redakcji Publicystyki i sekretarza Rozgłośni. Jej programy radiowe emitowano w publicznych rozgłośniach Niemiec, Kanady i Łotwy, a także w Radiu dla Ciebie
oraz w programach I, II, III i IV  Polskiego Radia.

Była konsultantką muzyczną przy filmach tworzonych w zespole filmowym TOR Krzysztofa Zanussiego, a także redaktorem nagrań muzyki filmowej utrwalonej
przez wybitnych solistów, zespoły kameralne, jak też muzyków Orkiestry Filharmonii Narodowej. Pracowała w charakterze redaktora bądź kierownika produkcji
przy nagraniu ponad stu polskich płyt kompaktowych, m.in. duetu fortepianowego Marek i Wacek, L. Możdżera, K. Dębskiego, zespołu Lombard, R. Rynkowskiego
i Z. Wodeckiego.

Obecnie współpracuje z Centrum Badawczo-Rozwojowym Genetycznych Badań Nowotworów Złośliwych Profesora Jana Lubińskiego, współrealizując projekt Narodowego Programu Zdrowia związany z podejmowaniem inicjatyw na rzecz profilaktyki chorób związanych z zanieczyszczeniem środowiska oraz zmian klimatu.

Autorka publikacji prasowych i naukowych, wiceprezes stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia w Warszawie otrzymała wiele nagród i wyróżnień honorowych,
w tym m.in.: Publicysta Roku – 1995 i 1999, Optimus Hominum – Nagroda Roku 2002, Dziennikarz Medyczny 2012 Roku – pierwsza nagroda.


Termin i miejsce wydarzenia
9 sierpnia (czwartek), godz. 18.00 – Szczecin
Kino Pionier 1907 w Szczecin, al. Wojska Polskiego 2

Działający od 1998 roku zespół tworzą laureaci wielu konkursów muzycznych: Marek Mleczko – oboista, Roman Widaszek – klarnecista, Paweł Solecki – fagocista, Katarzyna Kurowska-Mleczko – flecistka oraz Tadeusz Tomaszewski – waltornista.
Muzycy mają w swym dorobku wiele koncertów kameralnych wypełnionych różnorodnym repertuarem, obejmującym dzieła od muzyki barokowej po współczesną. Brali udział w większości prestiżowych festiwali muzycznych w Polsce, a ich interpretacje przyjmowane były entuzjastycznie zarówno przez publiczność jak i krytyków muzycznych.
Współpracując z pianistką Beatą Bilińską, kwintet nagrał nominowaną do nagrody Fryderyk 2017 (w kategorii – muzyka kameralna) płytę długogrającą z dziełami W.A. Mozarta, F. Danziego, G. Ligetiego oraz F. Poulenca. Współpraca ta zaowocowała również nowymi kompozycjami, dedykowanymi zespołowi. Wraz z pianistką dokonał prawykonania Sekstetu Fonoplasticon Zbigniewa Bargielskiego oraz Burleski Mikołaja Góreckiego.
Członkowie kwintetu współpracują od wielu lat z krakowską orkiestrą kameralną Capella Cracoviensis i są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie oraz  Katowicach.


Termin i miejsce koncertu
14 sierpnia (wtorek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Rektor Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, prowadzi wykłady z historii muzyki i literatury muzycznej XX i XXI wieku oraz seminarium prelekcji i krytyki muzycznej. Uczestniczy w międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych, ma na swoim koncie kilkadziesiąt referatów, z których wiele ukazało się drukiem. Prowadzi wykłady dla różnych środowisk, współpracuje m.in. z Uniwersytetem Trzeciego Wieku Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jej publikacje,np. Kształty muzyki (Warszawa 1998), Sztuka chóralnego śpiewu (Warszawa 1998), Muzykaw Teatrze Polskim w Poznaniu w latach 1875–1920 (Poznań 2005), Ignacy Jan Paderewski– człowiek i dzieło (Poznań 2013), znalazły się w licznych wydawnictwach naukowych.
Jako prelegentka muzyczna i publicystka (artykuły programowe w zeszytach muzycznych) współpracowała przez 20 lat z Młodzieżowym Ruchem Miłośników Muzyki Pro Sinfonika. Wybitna ekspertka i znawczyni historii muzyki, ze swadą prowadzi, okraszając porywającym słowem, m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sacrum Non Profanum.


Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (poniedziałek), godz. 20.00 Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. św. Jakuba Apostoła 1


14, 15, 16, 17 sierpnia (wtorek, środa, czwartek, piątek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Pierwszą nauczycielką gry na fortepianie była matka artysty – pianistka i śpiewaczka. Naukę kontynuował w szkołach muzycznych w Rybniku, Katowicach i Krakowie. Gdy w połowie lat pięćdziesiątych dzięki programom Willisa Conovera Music USA-Jazz Hour odkrył jazz, muzyka ta zafascynowała go rytmem i wolnością improwizacji, zwłaszcza w wykonaniu takich mistrzów jak Art Tatum czy Erroll Garner. Pasja, determinacja i umiłowanie jazzu, w połączeniu z ogromną pracą, zaowocowały świetną techniką, a także własnym stylem gry. Nagrania płyt i występy publiczne przyniosły uznanie w Europie, a potem w Stanach Zjednoczonych. W 1977 roku John Hammond, odkrywca talentów i producent płyt, zaprosił Makowicza do nowojorskiego klubu jazzowego The Cookery oraz zaproponował nagranie dla wytworni CBS Columbia płyty ADAM. W 1978 roku pianista wyjechał ponownie do USA i gdy w roku 1981 ogłoszono w Polsce stan wojenny, został odcięty od kraju na długich osiem lat. To właśnie wtedy wziął udział w emitowanym na cały świat programie telewizyjnym zorganizowanym z inicjatywy prezydenta Ronalda Reagana Żeby Polska była Polską, co definitywnie zamknęło mu do roku 1989 możliwość przyjazdu do kraju.

Artysta dzielił scenę z największymi i najwspanialszymi muzykami, m.in. z Jackiem DeJohnette, Alem Fosterem, Bennym Goodmanem, Charlie’m Hadenem, Herbie’m Hancockiem, Earl’im Hinesem, Freddim Hubbardem, Georgem Mrazem i Georgem Shearingiem, Sarah Vaughan oraz Teddy’m Wilsonem.

Zaliczony do zaszczytnego grona najbardziej zasłużonych Polaków w historii Stanów Zjednoczonych, Honorowy Obywatel Ustronia za zasługi dla polskiej kultury i Polonii w USA otrzymał wiele odznaczeń, w tym m.in. Komandorski Krzyż Zasługi i złoty medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.


Termin i miejsce koncertu
11 sierpnia (sobota), godz. 19.00 – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Małopolska 48

Wychowywał się w rodzinie kultywującej tradycje muzyczne. Jego dziadek Aleksander Szwarc był dyrygentem Reprezentacyjnej Orkiestry Wojska Polskiego. Matka studiowała pianistykę w Konserwatorium Warszawskim.

Uczył się grać na fortepianie i na klarnecie. Dość szybko zainteresował się jazzem. Arkana tej muzyki, jak większość muzyków jego pokolenia, zgłębiał dzięki słynnym audycjom radiowym Willisa Conovera Voice of America Jazz Hour.

Karierę jazzową rozpoczął w Klubie Studentów Politechniki Szczecińskiej „Kontrasty”. Grał także ze Studiem Pantomimy Politechniki Szczecińskiej. W 1971 roku brał udział w Warsztatach Jazzowych w Chodzieży, gdzie technikę gry na saksofonie doskonalił u Z.  Seiferta, a z Kwintetem pianisty Janusza Weissa na Szczecińskiej Wiośnie Orkiestr zajął pierwsze miejsce. Wraz z Quidam Jazz Quartet wystąpił w roku 1973 na festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu  i znalazł się w grupie wyróżnionych zespołów obok słynnego krakowskiego Laboratorium.

Z pianistą Andrzejem Winnickim założył w Szczecinie zespół Breakwater, który  na festiwalu Jazz nad Odrą wywalczył główną nagrodę w kategorii zespołowej. W 1982 roku wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie współpracował z wieloma doskonałymi muzykami, do których należeli: Greg Maker (bg), Dave Braham (kbds), Fukushi Tainaka (dr), Kengo Nakamura (b), Jeremy Pelt (tp), Nasheet Waits (dr), Scott Colley (b), Drew Gress (b), Russ Johnson (tp) i Marshall Gilkes (tb).

W roku 1993 reaktywował w USA z A. Winnickim grupę Breakwater, tym razem już w polsko-amerykańskim składzie. Wystepował z nią m.in. w klubach „The Five Spot”, „Bar 55”, „Zanzibar”, „Club Bene”, „Down Town” i „Van Gogh’s Ear”.

W 1999 roku z zespołem  Electric Breakwater nagrał w nowojorskim Just In Dreams Studios South Orange płytę In the Bush wydaną przez firmę fonograficzną J-Bird Records. W jej realizacji gościnnie wzięli udział dwaj światowej sławy muzycy – basista Mark Egan (Pat Metheny Group) i perkusista Rodney Holmes (Carlos Santana Group).

Zafascynowany twórczością Krzysztofa Komedy również z A. Winnickim powołał do życia  Kwintet Komeda Project i występował z nim w „Van Gogh’s Ear”, „Trumpet Jazz Club”, „Luna Rosa Jazz Club”, „Cornelia Street Cafe” oraz na Williamsburg Jazz Festival, 92 Y Street Festival, a także w Sculpture Park w Nowym Jorku, poprzedzając tam projekcję filmu Romana Polańskiego Nóż w wodzie. Z formacją tą brał też udział w nagraniu płyty Crazy Girl, zawierającej przede wszystkim utwory Komedy. W 2009 roku wydał drugą amerykańską płytę kompaktową Requiem. W rankingu nowojorskiego tygodnika „Village Voice” znalazła się ona na liście stu najlepszych longplayów jazzowych  roku.

Obecnie koncertuje z Adamem Makowiczem, a z A. Winnickim stworzył niedawno nowy projekt muzyczny WM, którego nazwę dały pierwsze litery obu przyjaciół. Z zespołem w składzie Jeremy Pelt (tp), Marshall Gilkes (tb), Rafał Sarnecki (g), Jeff Dingler (b) i Michael Winnicki (dr) nagrali w TEDESCO Recording Studio w Paramus i wydali płytę From A Familiar Place zawierającą standardy jazzowe Joe Zawinula i Paula Desmonda oraz kompozycje członków grupy.


Termin i miejsce koncertu
11 sierpnia (sobota) – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, ul. Małopolska 48

Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. Dziennikarz telewizyjny, radiowy i prasowy, producent telewizyjnych widowisk muzycznych, stworzył ponad 500 cyklicznych audycji. Były dyrektor artystyczny Programu III Polskiego Radia, pełnił też funkcję kierownika Redakcji Rozrywki TVP 1 oraz Redakcji Repertuaru TVP Polonia. Pomysłodawca i szef pierwszego kanału tematycznego TVP Tylko Muzyka, był także pełnomocnikiem Zarządu TVP ds. Roku Chopinowskiego. Realizator kilku projektów muzycznych, w tym wieloletniego przekazu telewizyjnego Festiwalu w Łańcucie, przygotowywał i finalizował umowę Telewizji Polskiej z Towarzystwem Chopinowskim w sprawie telewizyjnych transmisji Konkursu Chopinowskiego. Założeniem jego autorskiego programu Kulturalni PL w TVP Polonia było promowanie wybitnych polskich artystów, polskiej muzyki, jak i  informowanie o koncertach naszych gwiazd na świecie.


Termin i miejsce koncertu
18 sierpnia (sobota) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Historia zespołu sięga pierwszych dekad XIX wieku i muzycznej działalności
we Lwowie najmłodszego syna Wolfganga Amadeusza Mozarta – Franza Ksawerego, organizatora życia muzycznego, założyciela Towarzystwa św. Cecylii, w ramach którego rozpoczęła swoją działalność symfoniczna orkiestra, towarzysząca wówczas także spektaklom operowym.

Na początku XX wieku  działała w ramach Towarzystwa Filharmonicznego, zainicjowanego przez Ludwika Hellera, ówczesnego dyrektora Lwowskiej Opery. W tym czasie występowali z nią słynni dyrygenci – Jerzy Kołaczkowski, Kazimierz Wiłkomirski i Grzegorz Fitelberg, a także muzycy tej miary, co Gustav Mahler, Richard Strauss, Ruggero Leoncavallo czy Béla Bartók, który wykonał we Lwowie swój
II koncert Fortepianowy.

Po drugiej wojnie światowej z własnymi koncertami autorskimi z orkiestrą występowali znakomici kompozytorzy, wśród nich Dymitr Szostakowicz, Aram Chaczaturian i Dmitrij Kabalewski, oraz światowej sławy dyrygenci – Kirił Kondraszyn, Gennadij Rożdestwienski, a także genialni wirtuozi – Dawid Ojstrach, Światosław Richrter i Mścisław Rostropowicz.

Podczas licznych tournée po świecie, m.in. po Austrii, Chinach, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Polsce, Szwajcarii i Włoszech, orkiestra przybliża słuchaczom bogatą spuściznę muzyki ukraińskiej. Za nagranie płytowe Franz Xaver Mozart Klavierkonzerte otrzymała nagrodę Radio Swiss Classic. W jej dorobku znajduje się ponad 20 nagrań płytowych, a także koncerty transmitowane przez szwedzkie, szwajcarskie i niemieckie stacje telewizyjne. Koncertując z orkiestrą, podczas wspólnego występu spotkali się dwaj mistrzowie współczesnej sztuki muzycznej – Krzysztof Penderecki i Myrosław Skoryk.

W 2006 roku na czele siedziby orkiestry – Narodowej Filharmonii we Lwowie, stanął znakomity dyrygent, laureat Państwowej Nagrody im. M. Łysenki – Volodymyr Syvokhip. Muzyk od roku 2017 wraz z Bohdanem Boguszewskim – dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum tworzą wyjątkowy artystyczny tandem, który podczas wspólnych  koncertów  popularyzuje polską i ukraińską muzykę.

Na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Sacrum Non Profanum słynna orkiestra ze Lwowa wykona w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie dzieła Wielkiego Polaka – Ignacego Jana Paderewskiego zarówno pod dyrekcją swojego maestro jak i zaprzyjaźnionego z zespołem profesora Bohdana Boguszewskiego. W szczecińskiej bazylice archikatedralnej św. Jakuba i w bazylice berlińskiej św. Jana Chrzciciela zespół zagra  Symfonię h-moll op. 24 Polonia.


Terminy i miejsca koncertów

10 sierpnia (piątek) – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Małopolska 48

12 sierpnia (niedziela) – Berlin
bazylika św. Jana Chrzciciela, Lillenthalstraße 5

13 sierpnia (poniedziałek) Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. św. Jakuba Apostoła 1

Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leona Batora.  Pierwszy organista Katedry Oliwskiej, członek Komisji Liturgicznej przy Metropolicie Gdańskim, przewodniczący komisji rekonstrukcji organów barokowych w katedrze pelplińskiej, prezes Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej, w macierzystej uczelni pełnił funkcję prorektora ds. artystycznych.
Juror m.in. Międzynarodowych Konkursów Organowych w Kaltern (Włochy) i Opawie (Czechy), Paryżu i Petersburgu, prowadzi kursy mistrzowskie we Francji, w Meksyku Niemczech, Rosji oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie Polski. Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, Telewizji NDR, brytyjskiej, słowackiej i innych, a także nagrań płytowych (28 płyt, w tym jedna platynowa i dwie złote). Płytę Messe pour les paroisses Fr. Couperina uznano w „Ruchu Muzycznym” za najlepsze nagranie roku 1991 wydane w Polsce, a druga płyta oliwska nominowana była do nagrody Fryderyka. Otrzymał liczne odznaczenia i nagrody, w tym m.in. najwyższe odznaczenie papieskie Pro eclessia et Pontifice, złotą odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz Medal św. Wojciecha za zasługi dla Gdańska.
Dyrektor Naczelny Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (w latach 1993–1997 dyrektor artystyczny), prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Sacra, z którym organizuje m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej, Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów Bliżej Bacha, koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz festiwale w kościołach Pomorza.
W swoim dorobku ma ponad 2000 recitali. Grał m.in. w słynnych katedrach: Notre Dame, w Gandawie, Lozannie, Brukseli i Rydze. Jako kameralista i solista występował m.in. z orkiestrami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii Kameralnej, Amadeus Agnieszki Duczmal, Nationale Porto. Z Kwartetem Dętym Filharmonii Bałtyckiej dokonał prawykonania Suity na kwartet dęty i organy Zbigniewa Kruczka. Z inicjatywy artysty powstało Gdańskie Centrum Muzyczno-Kongresowe – siedziba Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. W sierpniu 2005 roku, w związku z obchodami dwudziestopięciolecia „Solidarności”, filharmonia gościła przywódców wielu państw Europy. W prestiżowych koncertach wzięli udział m.in. Jean Michael Jarre, orkiestra Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Akademicki Chór Uniwersytetu Gdańskiego, Chór Akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Orkiestra PFB i połączone chóry prawykonali utwór
J.A. Kaczmarka Kantata o Wolności, który dedykowano Ojcu Świętemu – Janowi Pawłowi II.
Dumą Pana Profesora są jego wychowankowie i następcy, m.in. Edyta Müller, zwyciężczyni Międzynarodowego konkursu Organowego im. J.P. Sweelincka, i  Hanna Dys, która jako jedyna Polka wygrała konkurs o indeks hamburskiej uczelni.


Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (poniedziałek), godz. 20.00 Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. św. Jakuba Apostoła 1

Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w wieku ośmiu lat od nauki gry na fortepianie w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Chorzowie. Absolwent Państwowego Liceum Muzycznego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (klasa waltorni mgr. Kazimierza Pamuły) oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (klasa waltorni starszego wykładowcy Mieczysława Korcza).
Pierwszy waltornista Filharmonii Śląskiej im. H.M. Góreckiego w Katowicach współpracuje m.in z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Filharmonią Kameralną, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO, Śląską Orkiestrą Kameralną w Katowicach, Wroclaw Score Orchestra. Członek Śląskiego Kwartetu Waltorniowego, w roku 2010 nagrał płytę Polskie Kwartety Waltorniowe wydaną wspólnie przez ZM CONCEPT oraz czołowego producenta instrumentów dętych firmę Gebr Alexander Mainz. W latach 2006–2016 w charakterze pierwszego waltornisty nagrał z Polską Filharmonią Kameralną Sopot wszystkie symfonie L. van Beethovena wydane przez niemiecką firmę TACET w systemie analogowym CD oraz niespotykanym wcześniej w Polsce SACD.
Brał udział w ponad stu nagraniach płytowych oraz muzyki filmowej. Odbył kilkadziesiąt podróży koncertowych, których zasięg obejmuje m.in. Japonię, kraje Europy Zachodniej, USA i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Regularnie uczestniczy też w polskich i zagranicznych festiwalach muzycznych.
Prowadzi również działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach oraz w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Wojciecha Kilara w Katowicach.


Termin i miejsce koncertu
14 sierpnia (wtorek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Urodził się w 1994 roku w Czerniowcach na Ukrainie w rodzinie muzycznej. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku trzech lat pod okiem swej matki. Następnie kształcił się w Szkole Muzycznej w klasie Elviry Ryzhonok oraz w Specialized Secondary Music Boarding School of Krushelnytska we Lwowie pod kierunkiem Ludmiły Zakopets. Swoje umiejętności gry na fortepianie poszerzał, m.in. biorąc udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów, jak: Urszula Bartkiewicz (Polska), Borys Bloch (Niemcy), Igor Chetuev (Niemcy), Stanisław Drzewiecki (Polska), Akiko Ebi (Japonia), Sergiej Edelman (Belgia), Eugen Indjic (Francja), Philippe Giusiano (Francja), Andrzej Jasiński (Polska), Kevin Kenner (USA), Vera Nosina (Rosja),
Olena Pylatyuk (Ukraina), Irina Rumiancewa (Polska), Vladimir Vinnitsky (USA), Mikhail Voskresensky (Rosja), Takashi Yamamoto (Japonia) i Dina Yoffe (Israel).
Często koncertował w Czechach, Danii,  Mołdawii, Polsce, na Litwie i Ukrainie oraz we Włoszech, wykonując utwory solowe, kameralne i orkiestrowe. Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Elżbiety i Krzysztofa Pendereckich, Miasta Bydgoszczy, Mera-Pnefal SA.
Absolwent Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Jarosława Drzewieckiego. Laureat międzynarodowych konkursów pianistycznych w Sanoku i Kopenhadze – 2014, a także w Moskwie, Jekaterynburgu, Druskiennikach i Pradze – 2015 oraz na Litwie – 2017.


Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (piątek) – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
Małopolska 48

1 2 3